Ansvar og undersøkelse av produktene
Risiko for produktene overtas av kunden så snart de er i kundens besittelse. Etter at kunden har mottatt varene bør leveransen undersøkes så snart man har mulighet til det for å sikre at; sendingen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller har andre feil/mangler.

Bytte og angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen i 14 dager fra den dagen kjøper mottok varen. Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt samt med utfylt angrerettskjema. Kunden vil, etter godkjent retur, få tilbakeført det som er betalt. Returporto på 99,- betales av kunden. Dersom kjøper ikke har motatt angreskjema på papir eller annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder.  Angrerettskjema skal være ferdig utfylt med butikkens informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak inbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven. Se ellers informasjon på angrerettskjemaet.

Trykk her for å laste ned skjemaet

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen må det, innen rimelig tid, bli gitt skriftlig beskjed pr epost (post@hadeland-glassverk.no) om dette. Kunden vil deretter bli gitt veiledning videre for hvordan reklamasjon skal gjennomføres. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Uke 28-31 vil være preget av begrenset kapasitet og behandling av returer vil ha 3-4 ukers behandlingstid.

© Porsgrunds Porselænsfabrik AS 2018